skip to Main Content

Drömpodden
Uppdragsgivare
Visma Spcs
Tidsperiod
2016-2018
"Vi förverkligar företagande. I det ingår att vi ska inspirera. Drömpodden kommunicerar vårt varumärke i ett sammanhang som är både underhållande och inspirerande. Detta ska bidra till både varumärkeskännedom och vår önskade varumärkespositionering." – Daniel de Sousa, VD, Visma Spcs
Nominerad till Årets Podd i Swedish Content Awards 2019
Bakgrund
Visma Spcs erbjuder ett stort utbud av program för bland annat fakturering, redovisning och lönehantering. Visma Spcs har sedan starten för över 30 år sedan arbetat nära landets småföretagare och redovisningsbyråer. Idag använder fler än 170 000 företag tjänster från Visma Spcs – och större delen av landets gymnasieskolor använder deras program i sin utbildning.
Uppdrag
Tillsammans med Visma Spcs har jag tagit fram konceptet Drömpodden. I podden intervjuas framgångsrika entreprenörer om drömmarna som lett dem dit de är idag. En Sifo-undersökning som Visma beställt visar att varannan svensk mellan 18-29 år drömmer om ett liv som småföretagare. Syftet är just att inspirera unga människor med entreprenörsdrömmar att våga ta klivet till att starta företag.
Resultat
Drömpodden publiceras på iTunes och I Like Radio, och idag finns 2 säsonger med totalt 20 avsnitt att lyssna på. Några av gästerna är Natural Cycles-grundaren Elina Berglund, serieentreprenören Dani Evanoff och föreläsaren Frida Boisen. Programformatet utvecklades tillsammans med Visma Spcs och producerades av MTG Radio. Drömpodden har även gått som radioreklam i RIX FM, Bandit Rock och Lugna Favoriter. Poddavsnitten skrevs även om till artiklar som publicerades i Vismas digitala kanaler.
Vill du veta mer?
Kul! Skriv din mejladress i fältet nedanför. Du får svar inom 48 timmar.





Back To Top