Johannes Gustavsson är kommunikationskonsult med ett särskilt intresse för sociala medier, influencer marketing och ungdomskommunikation, som vänder sig till företag, organisationer och offentliga verksamheter som bättre vill förstå det ständigt föränderliga digitala medielandskapet. Han har förutom krönikor i branschmedia också skrivit böckerna Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken. Han är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare som ger nya perspektiv till allt från marknadsavdelningar och ledningsgrupper till lärarlag och högskolestuderande. Han är därtill ledamot i Medieakademin som gör den årliga Maktbarometern.
Allt fler företag och organisationer får upp ögonen för influencer marketing – en av vår tids hetaste marknadsföringstrender. Frågorna är många: Är det för alla? Hur får man in influencers på ett naturligt sätt i sin marknadsföringsmix? Vad kostar egentligen ett inlägg? Och vilka juridiska fallgropar ska man se upp för?
Det här är föreläsningen för dig som vill få en crash course i en av vår tids hetaste marknadsföringstrender! Vi börjar med en ordentlig introduktion till fenomenet – för att senare fördjupa oss i de tre delarna strategi, ekonomi och juridik. Föreläsningen ger dig inte bara en inblick i hur influencer-branschen ser ut, utan även konkreta och konkreta nästa steg som du kan ta med dig direkt till skrivbordet! Allt med hjälp av Johannes egna erfarenheter, som varvas med aktuell forskning, färsk statistik och konkreta tips på ämnet!
Vill du boka en föreläsning, workshop eller kurs? Fyll i formuläret eller mejla hej@johannesgustavsson.se för att skicka en bokningsförfrågan. Det är icke-bindande och kostnadsfritt, förstås. Vi återkopplar till dig inom 48 timmar.
Får vi komma med önskemål?
Vad kostar en föreläsning?
Vad behöver vi ordna?