fbpx skip to Main Content

Case

Kund

Stockholm Games AB/Tubecon International

Tjänster

Strategisk rådgivning
Kreativ konceptutveckling
Social Media Management

Projektnamn

Tubecon Sverige

Tidsperiod

januari 2016 - november 2017

Bakgrund

Tubecon är ett internationellt kommersiellt koncept som arrangerar popup-liknande evenemang där fansen får träffa några av landets största kändisar på sociala medier. Tubecon hade premiär i Finland 2014. Formatet hade premiär i Sverige den 6 januari 2016 då närmre 5000 besökare samlades i Stockholmsmässan. Totalt arrangerades 17 svenska event i 15 olika städer med över 25 000 besökare under 2016-2017.

Uppdrag

Uppdraget var huvudsakligen att bygga en följarskara, producera och publicera innehåll till sociala medier, interagera med publiken och sköta annonsering. Uppdraget innebar också kreativ konceptutveckling tillsammans med samarbetspartners och strategisk rådgivning i form av en plats i ledningsgruppen.

Resultat

Inom ett år från starten hade vi fått över 80 000 Instagram-följare vilket ledde till bra engagemangssiffror. I kombination med Facebook/Instagram-annonsering lyckades vi konvertera många biljettköpare. Totalt besökte närmre 25 000 besökare våra 17 olika event.

Vill du veta mer?

Skriv din mejladress i fältet nedanför så hör vi av oss inom 48 timmar





Back To Top