skip to Main Content

Mediakit

Materialet nedan får endast användas redaktionellt. Materialet får inte publiceras kommersiellt utan godkännande. Vid publicering av pressbilder ska fotografens namn alltid anges.

Pressbilder

Pressbild 1 (Lågupplöst)

Foto: Herman Caroan

Pressbild 1 (Högupplöst)

Foto: Herman Caroan

Pressbild 2 (Lågupplöst)

Foto: Herman Caroan

Pressbild 2 (Högupplöst)

Foto: Herman Caroan

Logotyp

Logotyp Vit (PDF)

Logotyp Vit (PNG)

Logotyp Svart (PDF)

Logotyp Svart (PNG)

Biografi

Johannes Gustavsson är bara 20 år, men har redan flerårig erfarenhet av att jobba med digitala fenomen. Han arbetar idag som konsult och föreläsare inom digital kommunikation – ofta med fokus på ungdomars användande av sociala medier.

Hans karriär började redan som 16-åring när han var en av två programledare för ungdomspodcasten Ännu En Podd. Det ledde bland annat till att han kort därefter fick i uppdrag att starta upp och vara redaktör för sociala medier-tidningen Oh My Vlog hos Egmont Publishing. I slutet av 2016 rekryterades han till byrån Miltton Labs och blev kallad för ”ett underbarn på sociala medier” i branschpressen. Han har också varit en av personerna bakom succéturnén Tubecon som under två år arrangerade totalt 17 svenska event runt om i landet där närmare 25 000 besökare fick träffa några av landets största kändisar på sociala medier.

Här hittar du Johannes:
johannesgustavsson.se
twitter.com/radonhalt
instagram.com/radonhalt
linkedin.com/in/johannesgustavsson

Citat

”Johannes är ett underbarn på sociala medier. Det som skiljer honom från många andra i hans generation är att han både är en briljant utförare, och kan förklara sina hemligheter för andra.”
– Martin Borgs

”Johannes är en digital stjärna med stor passion som har unik kompetens inom ett allt viktigare ämnesområde inom kommunikation. En riktig framtidsstjärna, helt enkelt.”
– André Assarsson

Back To Top