skip to Main Content

Oh My Vlog by Manfred & Johannes

Bakgrund

I mitten av 2015 blev jag och YouTube-profilen Manfred, 17 respektive 15 år, kontaktade av Egmont Publishing med ett erbjudande om att starta en helt egen tidning. I slutet av samma år släpptes första numret av Oh My Vlog by Manfred & Johannes – en papperstidning som var helt tillägnad sociala medier. I tidningen fanns allt från intervjuer med internetkändisar och reportage om vloggare, till klassiska frågesidor och guider.

Uppdrag

Vårt uppdrag var att bidra med kunskap om sociala medier och vara frontfigurer för produkten. Tillsammans med redaktionen planerade och producerade vi stora delar av innehållet; intervjuer med sociala medie-kändisar, artiklar, frågesidor, guider, tester och tävlingar.

Resultat

  • 4 nummer. Vi gjorde totalt 4 stycken 52-sidorsnummer av Oh My Vlog by Manfred & Johannes, som såldes på bland annat ICA och Pressbyrån, och som prenumeration.
  • Socialt och medialt genomslag. Vi fick mycket positiv respons från målgruppen på sociala medier, och lanseringen av tidningen blev omskriven i branschtidningar och riksmedia.
  • Ytterligare aktiviteter. Under varumärket Oh My Vlog by Manfred & Johannes gjorde vi flera externa samarbeten, bland annat ett framträdande på Malmöfestivalen 2016 och en signering på Bokmässan i Göteborg 2016.

Läs mer om Oh My Vlog by Manfred & Johannes

Back To Top