skip to Main Content

Drömpodden

Bakgrund

Visma Spcs erbjuder ett stort utbud av program för bland annat fakturering, redovisning och lönehantering. Visma Spcs har sedan starten för över 30 år sedan arbetat nära landets småföretagare och redovisningsbyråer. Idag använder fler än 170 000 företag tjänster från Visma Spcs – och större delen av landets gymnasieskolor använder deras program i sin utbildning.

Uppdrag

Tillsammans med Visma Spcs har jag tagit fram konceptet Drömpodden. I podden intervjuas framgångsrika entreprenörer om drömmarna som lett dem dit de är idag. En Sifo-undersökning som Visma beställt visar att varannan svensk mellan 18-29 år drömmer om ett liv som småföretagare. Syftet med konceptet är just att inspirera framför allt unga människor att våga ta klivet till att starta företag.

Resultat

  • 2 säsonger, 20 avsnitt. Några av gästerna är Natural Cycles-grundaren Elina Berglund, serieentreprenören Dani Evanoff och föreläsaren Frida Boisen. Podden producerades av MTG Radio.
  • Relevant content, bred publik. Drömpodden förmedlar relevant innehåll till den primära målgruppen; nyfikna ungdomar, men även till Visma Spcs blivande och befintliga kunder som vill veta mer om företagande.
  • Varumärkesbyggande. Visma Spcs använder Drömpodden för marknadsföring genom bland annat  profilmaterial som roll-ups och vattenflaskor vid skolbesök och mässor. Drömpodden har även gått som radioreklam i RIX FM, Bandit Rock och Lugna Favoriter.

Läs mer och lyssna på Drömpodden

Back To Top