På TikTok finns målgrupperna som allt fler företag och organisationer har svårt att nå. Vilken plats har varumärken på plattformen? Vilket innehåll flyger? Vad betyder #fyp? Vad är ett sound? Föreläsningen är på en grundläggande nivå och kommer med trendspaningar, konkreta tips och datadrivna insikter, som hjälper dig att förstå vilken plats ditt varumärke har på plattformen.
Boka föreläsning →Influencer marketing är en av vår tids hetaste marknadsföringstrender. Det här är föreläsningen för marknads- eller kommunikationsavdelningen som vill få en crash course! Vi börjar med en introduktion till fenomenet och varför det fungerar – för att senare fördjupa oss i de tre delarna strategi, ekonomi och juridik.
Boka föreläsning →Vad händer på TikTok och Snapchat? Är för mycket skärmtid farligt? Varför är influencers så populära? Och var det verkligen bättre förr? Här får du en inblick i hur unga lever sina liv på nätet – med hjälp av Johannes egna erfarenheter i kombination med aktuell forskning, färsk statistik och konkreta tips.
Boka föreläsning →Förvirrad förälder, frustrerad lärare eller vilsen arbetsgivare? Boka en föreläsning om hur unga lever sina liv på nätet och förstå hur det påverkar dig.
Läs vidare»Johannes är inte bara kunnig om trender inom sociala medier och generationen som vuxit upp med influencers som mesta kunskapskällan – han är själv del av trenderna. Trots, eller kanske tack vare, sin ringa ålder har han en djup inblick i vad som försiggår på ytan, vad som ligger bakom och vad som sannolikt kommer runt nästa hörn.«
Vill du lära dig mer om att använda influencer marketing för att bygga varumärken, sälja varor eller sprida budskap? Influencer marketing i praktiken täcker strategi, ekonomi och juridik – genom fallstudier, intervjuer och övningsuppgifter. En bok för dig som studerar eller arbetar med marknadsföring och kommunikation.
Läs mer om boken →Det här är storyn om den sociala generationen. De är våra barn, elever, kunder och anställda, och de är den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv, vad värderar och ogillar de, och hur och varför skiljer de sig från tidigare generationer? En bok för föräldrar, lärare, marknadsförare och arbetsgivare som vill hänga med.
Läs mer om boken →